Realiteten

Er du der, er du der?

Ikke noe er ekte, ikke jeg, ikke du. Alt rundt meg, som jeg vet er kjent, er fremmed og gir meg angst.

Er du der, er du der?

Jeg vet ikke hvem jeg er, jeg vet ikke en gang om jeg finns. Føtene mine treffer bakken så hardt at jeg kjenner det langt oppover ryggen. Tror jeg, da. For fra hodet og ned kjennes det ikke ut som jeg har en materiell kropp. Armene knuger om meg selv, prøver å holde meg fast i en virkelighet jeg ikke vet om jeg forstår. Jeg må gå, står jeg stille vil jeg miste følelsen av bakken under meg, da vil jeg synke ned i jorden og forsvinne. Er du virkelig? Det tror jeg ikke på. Derfor svarer jeg ikke når du snakker til meg.

Leave a Reply

