Uke 3

Det er tredje uka uten egg, nøtter, frø, søtvieplanter.

Forrige uke sluttet med en del stress for meg, noe jeg enda henter prøver å hente meg inn fra. Jeg er selvfølgelig ikke fornøyd med den enorme responsen jeg fikk på hendelsen, men når jeg tenker bakover så var dette fire dager hvor jeg var veldig sosial (flere timer i strekk, noe som er stressende for meg). Tidligere har jeg klart èn slik dag og brukt en eller to uker med ro på å komme helt tilbake til meg selv. At jeg holdt ut fire dager, at jeg i det hele tatt møtte opp på noe som var frivillig, er for meg en liten seier. Så får det heller være at jeg er litt sliten – det er lærdom i det og. Fire dager var nok i overkant optimistisk av meg.

Jeg har altså vært slapp den siste uka, og når jeg tenkte over matplanen min oppdaget jeg at jeg også har spist tilnærmet nullkarbo. Det er ikke bra for meg i det lange løp, særlig ikke med tanke på at jeg trenger vitaminene og mineralene fra grønnsaker, og kanskje mer enn anbefalt. Jeg vet magnesiumnivået mitt har vært lavt, jeg har hatt små muskel “kramper” og blitt lett sliten. Stress får kroppen til å skille ut magnesium, så når jeg ikke tilførte kroppen nok til å gjenopprette disse lagrene jeg tømte i helga var det ikke rart den sa stopp. Jeg er dårlig til å godta slike ting, så jeg har ikke latt kroppen hvile nok heller, det må jeg jobbe med.

Det har blitt en del søtpoteter, gulrot og epler de siste to dagene, og jeg føler meg bedre. Såpass at jeg fikk en knalløkt på treningssenteret i dag. Som passet meg bra, da trening gjør at aminosyren tryptofan (forgjengeren til serotonin) lettere blir transportert til hjernen. Herlig humørboost 🙂

En uke igjen… da blir det omelett! og baking. Jeg har funnet en oppskrift på kake laget med søtpoteter, det klør i fingrene etter å lage noe annet enn middagsmat.

Leave a Reply

